zaterdag 30 november 2013

bakken en knutselen

De ideale combinatie. Ik heb speculaas muffins met appel gebakken. Ik had gewoon nog van alles wat liggen en dat heb ik bij elkaar gedaan en lekker dat ze geworden zijn. Dus een recept kan ik je niet geven. Volgende week is het Sinterklaas feest en ik ben gek op gevuld speculaas. Het recept vind je hier. Ik heb ook spijs gemaakt en zo heel erg moeilijk was dat nu ook weer niet. Het moet wel een weekje in de koelkast rijpen en dan ga ik er gevuld speculaas van bakken. LEKKER. Het recept van de spijs vind je hier.


En dan heb ik ook nog een vogelhuisje van papier gemaakt. Ik had het patroon daarvoor ooit gekregen van Angelique omdat ik het zo mooi vond. Vervolgens heb ik er niks mee gedaan en dat gebeurt wel vaker bij mij. Vol enthousiasme zie ik iets en wil ik het gaan maken maar de stapel met nog af te maken fluit mij dan weer terug. En dan toch heb ik er een  gemaakt eerst om te kijken hoe het uiteindelijke huisje er uit komt te zien maar ik ga er nog meer maken want ik vind ze erg leuk. Nu nog geschikt papier vinden.


 Een fijn weekend allemaal.





16 opmerkingen:

  1. mmmm, dat klinkt lekker zeg. En dat vogelhuisje ziet er heel leuk uit. Heel herkenbaar van meerdere projecten wat je doen wil en er niet aan toe komt. zo heb ik hier ook een stapel liggen :)
    Fijne dag! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, je vogelhuisje is leuk geworden! Ik ken dat ook wel, patronen en materialen die blijven liggen, daarom doe ik tegenwoordig nog maar zelden mee aan give aways (ja zelfs, of misschien juist, als er wolletjes te winnen zijn) ;-) Maar wat in het vat zit verzuurd niet, zie hier het bewijs!
    Je hebt erg lekkere baksels gemaakt! Tenminste, ze zien er lekker uit, geniet er van, net als van het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een tip: ik heb nog een iets breder dakje op het huisje geplakt, dat maakt het steviger en net iets meer af, al vind ik het zo ook erg leuk.

      Verwijderen
  3. Jummie! Ziet er goed uit! Succes met je gevulde speculaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, muffins met speculaaskruiden, dat klinkt erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh lekker zeg, die recepten!! Vooral die met appel lijkt me heerlijk! Al jaren maak ik een peren-speculaastaartje rond deze tijd, maar wie weet ga ik dit jaar voor jouw muffins :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie blog ik hebt u gevonden via andere haakster..ik zal meer bezoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ach dat huisje wat enorm lief

    en jammie ik krijg helemaal honger

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi en lekker, wat een goede combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een grappig vogelhuisje!! erg leuk!
    en de meest lekker recepten zijn per ongeluk ontdekt.. precies zoals jij hebt gedaan.. door te roeien met de riemen die je hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmm dat ziet er lekker uit! Ik ben dol op spculaas. En dan vooral de variant gevuld met spijs. Ik zal dus blij zijn dat het sinterklaasfeest voorbij is. Want echt goed voor de lijn is het niet....
    Fijne zondag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heeel herkenbaar die patroontjes die op een plank blijven liggen... maarrr wat in het vat zit verzuurt niet, dat blijkt wel weer want ineens doe je er dan wat mee en ik vind hem helemaal leuk! Vast ook leuk met scrappapier ofzo. Fijn weekend! (zal wel lukken met die muffins, of zijn ze al op?)
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke recepten voor deze maand.
    Het vogelhuisje is een leukerd.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die muffins zien er lekker uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hmm... die muffins! Zo zonder recept, dat zijn vaak de beste, smullen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.