zaterdag 25 oktober 2014

Bruidstaart en vlaggen.

Ik had nog beloofd om iets te laten zien van de bruiloft en vandaag laat ik jullie de bruidstaart + topper en de vlaggen zien. Jammer genoeg heb ik daar helemaal geen foto van dat ze hangen....

De bruidstaart.

Wij houden heel erg van appeltaart (zie vorig blogje) en het was dan ook niet meer dan logisch dat we die ook als bruidstaart zouden nemen.

De taart moest wel een beetje aangekleed worden dus ik op zoek naar een mooie taart standaard en die heb ik gevonden. Deze twee witte standaards heb ik gevonden Christina's Brocante&lifestyle, ze zijn van het merk Clayre & Eef. De borden vond ik bij "het goed" kringloopwinkel. 

De toppers ( de vogeltjes met hoge hoed en roosjes)  heb ik zelf gehaakt en is een patroon van Angeline van het blog Mijn eigen plekkie.

De roosjes en het blad en de hartjes zijn gemaakt van marsepein en rol fondant. 
Video's over hoe je roosjes maakt vind je op YouTube.
Het blad maakte ik door het gebruik van een echt blad. Het blad druk je op de marsepein en dan knip je het uit met een schaar. Eigenlijk heel simpel. De nerven zijn dan ook nog zichtbaar. De roosjes en blad de hartjes kun je een tijd bewaren in een afgesloten vershouddoos met tussen de werkstukjes bakpapier.

Om de tafel nog wat aan te kleden kocht ik een grote lap kant bij Ikea en maakte daar kleedjes van. Lintjes om de taart en het mes maakte het helemaal af. O, ja de appeltaart is niet zelf gebakken, dat was me echt te veel werk. Een goed alternatief zijn de appeltaarten van de Hema. Die zijn erg lekker en ik kan het weten, hahaha.







De vlaggen.

Een heel jaar had ik de tijd om de vlaggen te haken en dat lukte aardig zo tussen door een paar haken op de avond. Een lekkere bezigheid waar je niet al te veel over na hoeft te denken. Het is een patroon van Pinterest en ik heb hier en daar wat aangepast omdat ik verschillende diktes en kleuren garen gebruikt heb.
Een streng kreeg een gekleurde bovenkant en 
de ander kreeg een schulprandje
de andere weer kwastjes. 
De strengen hebben elk 25 vlaggen.
Binnenkort zal ik het patroon uitschrijven en plaatsen want ik kan het nergens meer vinden...




In een laatste blog over mijn bruiloft laat ik zien wat voor bloemstukken ik gemaakt heb. Dat was een hele uitdaging maar wel erg mooi om te maken.


7 opmerkingen:

  1. Jee, wat ben je druk bezig geweest voor jullie bruiloft! Zo leuk, die vogeltjes op de taart! De vlaggenlijnen zijn erg mooi, een beetje chique zelfs ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig mooi allemaal!! Ik vind het ontzettend leuk dat je zoveel zelf gemaakt hebt, je ziet aan alles dat het recht uit het hart komt! Echt complimenten hoor Dinah!!! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om dat zelf te doen. leuke vlaggenlijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Het was een heerlijk lange voorbereiding geweest op jullie bruiloft. Nu nog lekker lang nagenieten!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer zo een mooi verhaaltje over je bruiloft. Wat heb je er toch veel tijd ingestoken om alles zelf te maken. Het was het zeker waard. De vogeltjes vind ik heel er mooi!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is vast heel veel werk geweest, maar je hebt dan wel iets origineels en helemaal naar je smaak!
    Ik bewonder je hoor Dinah, wat een creativiteit...
    Maar je hebt er ook heel veel plezier in gehad, dat proef ik uit al je berichtjes!

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.