zaterdag 10 januari 2015

fotograferen / bootjes vouwen.

Ik zag ergens z'n leuke foto voor bijkomen van gevouwen bootjes in het water.
Ik dacht dat kan ik ook, moet je menen dat ik nog wist hoe je een bootje moet vouwen..
hahahaha, heb ik sinds mijn lagere school niet meer gedaan.
dan is z'n filmpje heel erg handig.



En omdat er genoeg water is gevallen vandaag kon ik de bootjes te wter laten en er een foto van schieten. Wel snel zijn want ze zijn niet echt waterproef.
Je kunt met bootjes nog vele meer leuke dingen doen, tractatiebootjes, naam bootjes, bootjes mobiel. ze zijn ook zo schattig die kleine papierbootjes en of e nu van krantenpapier of gekleurde vellen zijn gemaakt of zoals die van mij van printpapier.

Dit zijn die van mij.


Oei, ik kreeg van de facebook groep te horen dat mijn foto niet scherp is. Dus vandaag weer bootjes gevouwen en weer wat foto's maken. Ze hebben wel gelijk hoor! Deze foto is veel beter. De foto is onscherp omdat ik een veel te lange sluitertijd had genomen. (1/10 seceonde) En bij onderstaande is dat 1/100 seconde. De iso moest daarom wel omhoog van 100 naar 400 en het diafragma is nagenoeg gelijk gebleven. Toch wel fijn als anderen je tips geven. Je leert een hoop van opbouwende kritiek.





5 opmerkingen:

  1. Ik voel me ineens 35 jaar jonger, hihihi! Bootjes en hoedjes....
    Leuke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh, altijd 'ruzie' gehad met bootjes vouwen. Die van jou zijn mooi geworden.
    Leuke foto's.
    Groetjes,Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi dat is niet iets dat we dagelijks doen hè, bootjes vouwen. En ik vraag me af of dat nog wel op scholen gedaan wordt zoals wij vroeger. Maar een mooie foto maakte je er zeker van. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk is vouwen een hele leuke techniek... we zouden het veel vaker moeten doen!
    Maar wel lastig om een foto te maken van de bootjes in het water.. je moet heel laag met je toestel.

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.