vrijdag 24 april 2015

Tasje voor de hond (zijn poepzakjes)


Omdat ik in bijna al mijn jassen zakjes heb om de poep van de hond op te ruimen en iedere keer als ik mijn sleutels uit mijn jaszak haal ook het zakje mee trek en die dan steeds moet oppakken of kwijt raak dacht ik,, is het niet handig om een soort zakje te haken voor de poepzakjes.



Ik ben lid geworden van een FB--groep mochila tassen haken en heb een mini uitvoering gemaakt van deze tas. Wel met een ellips bodem. En aan het eind van het tasje heb ik over 6 steken een lusje gehaakt waarmee je het tasje kan vast maken aan de riem, door de riem door het lusje te halen. .In de bovenkant heb ik een stuk elastiek geregen, je kan natuurlijk ook een koordje door rijgen maar die moet je dan wel iedere keer dichtknopen en met elastiek is dat onnodig. Je kunt het zakje steeds vullen met nieuwe zakjes.... Een heel handig tasje dus voor de hondenbezitter en je hebt altijd genoeg zakjes bij je. Niet vergeten bij te vullen...


* Begin met ongeveer 15 lossen + 2 om te keren en haak de eerste toer , je haakt alleen vasten. In de hoeken haak je in 1 steek 3 vasten, je gaat nu rond haken (niet heen en weer dus) Haak nog 2 rondes. Nu pak je er nog een bol katoen bij en haakt om de draad heen. (zo wordt het werk heel stevig) De 1ste ronde haak je alleen in de achterste lussen. Ga nu verder als volgt: 2 toeren in kleur 1 en 2 toeren in kleur 2 tot dat je het zakje groot genoeg vind. Bij mij was dat 6x. Haak in de laatste toer over 6 steken een lusje. Hecht af en rijg een stuk elastiek in de bovenkant. * 

Wil je precies weten hoe de techniek werkt van het mochila haken, of wil je misschien wel een hele tas haken, wordt dan lid van de FB-groep: Monchila haken NL. Bij de bestanden vind je hoe je deze tas kunt maken en alle hulp van de leden..



6 opmerkingen:

  1. Super idee! En wat heb je lief hondje, een West Highland Terrier of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt.. Het is een boefje hoor... maar wel een lief boefje.. ;-)

      Verwijderen
  2. Hondje en tasje zijn allebei schattig ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat handig zo n tasje. Ik las net een boefje je hond, het is en blijft een terriër hè. maar hij ziet er wel heel schattig uit:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenzinnig ;-) en mopperen kan hij ook. Zeker nu hij wat ouder wordt... Maar het blijft een schatje hoor...

      Verwijderen
  4. Haha, Wessel met z'n eigen Mochila bag!
    Wat een gaaf idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.