maandag 27 juli 2015

Sleutelhanger 50 jaar.

Mijn vriendin werd 50 jaar en ik zou Dinah niet zijn als ik ook iets 
leuks bij de andere cadeaus zou maken 
dus de haaknaald gepakt en een mooie "bij het feest  passende" sleutelhanger gehaakt.
Zij is kort geleden ook nog verhuisd dus een sleutelhanger komt dan zeker van pas.


Het patroon komt uit het boekje: Sleutelhangers haken van Annemarie Arts.
Het enige wat mij nog niet zo goed lukt is om cijfers te borduren. 
In het boekje wordt gebruik gemaakt van stijkcijfers, 
maar ja die had ik niet dus dan maar zo....


Het brilletje heb ik van een paperclip gemaakt  en vast genaaid op de neus en boven tussen de ogen.
Ook het haar heb ik aangepast. Ik vond grijshaar wel passen bij een 50 jarige en heb zilverkleurig garen gebruikt. Losse stukjes dubbel op het hoofd gehaakt (helemaal rondom) en dan boven op het hoofd een knot gemaakt. Vlak bij de haargrens heb ik een sleutelhanger ketting vast genaaid. 
De ogen zijn 2 kleine houten kralen en de mond en neus zijn er op geborduurd.


 De 50 jarige vond de sleutelhanger erg leuk. 
Er staan nog veel meer leuke sleutelhangers in het boekje, het zijn echt leuke kleine projectjes voor tussen door om te haken.. Komen je restjes ook nog van pas.
Ga voor mezelf zeker ook nog eens een haken.





12 opmerkingen:

  1. Heel leuk, Dinah, en voor mij heel herkenbaar, om er iets bij te doen dat je zelfgemaakt hebt.
    Ik ben ook bezig met zo'n zelfgemaakt cadeautje en toevallig is dat met die "veren" van jou! Ga ik ongetwijfeld ook nog eens over bloggen :-)
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi ... heel leuk. Vind het altijd fijn om iets persoonlijks bij een cadeautje te voegen. Wordt dan ook altijd erg gewaardeerd.
    Heb het boekje ook maar zelf nog niets uit gemaakt ( oeps ).

    Fijne avond, groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi mijn schrik dat als ik vijftig wordt dat Sarah gedoe...maar ook dan zal ik stiekem geen verjaardag gaan vieren en proberen de hort op te zijn. Maar je sleutelhanger is wel heel leuk geworden en zal zekers door je vriendin gewaardeerd worden hihi. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt wel mee, dat Sarah gedoe. Ik ben vorig jaar 50 geworden en heb het groots gevierd met een bruiloft. 😉 Nu willen mijn vriendinnen alsnog een Sarahfeest organiseren op mijn 51 steeds verjaardag... Ze doen hun best maar.. Hahaha. Ben altijd in voor een feestje. .?

      Verwijderen
  4. Hahahaha, zo grappig! Erg leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Superleuk gedaan ;) en ja een zelfgemaakt cadeautje erbij maakt het toch wel af dat ben ik met je eens :D
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig!!
    ja dat borduren op haakwerk lukt mij ook nog steeds niet echt mooi.. hoe doen anderen dat toch??

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.