maandag 21 september 2015

Eekhoorn.


Ja, daarvoor moest ik eikeltjes haken (zie vorige berichtje)
Ik vond een erg leuk eekhoorn patroon bij Tamitha. gratis in pdf. Normaal ben ik niet zo van het amigurumi haken maar deze vond ik te lief en als haakwerkje tussendoor heel goed te doen.


Omdat we naar de camping gingen en de daar ook veel eekhoorntjes zijn wou deze meneer ook mee. En dat mocht.Lekker in de bomen klimmen en ja hoor eikeltjes zoeken en verzamelen. Het lijkt wel een heel goed eikeltjesjaar te zijn, de bomen hingen vol met deze noten...


Het wordt al echt herfst overal staken paddestoelen boven de grond. Nu nog als grassprietjes zo klein en soms zelfs nog kleiner.



Wij braken onder tussen de voortent af en die moest ook schoongemaakt worden, pfff wat een klus. Tja dat vertellen ze er niet bij als je een caravan koopt. Na dik 4 maanden staan komt de groene drap je tegemoet... Volgende week is de caravan zelf aan de buurt en dan gaat hij naar de stalling.
Dan moeten we weer een half jaar (of meer) wachten om er op uit te trekken.. Jammer... We hebben zo genoten van ons buitenhuis.


En om te bewijzen dat er ook echte eekhoorntjes waren hier een foto, zo lief die kleine klimmers. Iedere morgen en avond zagen we ze hoog door de bomen  zweven en soms wat lager vooral bij de bramenstruiken. Het zijn ware acrobaten die eekhoorntjes. 


Mijn volgende berichtje wordt mijn 500ste! 





21 opmerkingen:

  1. O, wat leuk, dit eekhoorntje! En je foto's zijn prachtig! Fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie buitenverblijf :-)
    En dat is een speciale mijlpaal dus: binnenkort je 500ste berichtje.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je we genieten zo van ons buitenverblijf, dat hadden we nooit gedacht. Steeds even vakantie. zallig...

      Verwijderen
  2. Schattig en ja alweer je 500ste bericht ,denk dat ik ze allemaal heb gelezen ,ga maar lekker door ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat den k ik ook wel.Je was een van mijn eerste volgens... nu al bijna 4 jaar.

      Verwijderen
  3. Een schat van een eekhoorntje ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je 500e YEAH op naar de 1000!!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Nou,, de echte heb ik gefotografeerd met een telelens... ;-) anders krijg je hem er echt niet op... Ze zijn behoorlijk schuw...

      Verwijderen
  6. Wat een schatje heb je gehaakt, heel lief! Ik heb deze ook al eens gemaakt, heel klein, maar nu ben ik van plan een grotere proberen te maken, ze zijn zo mooi en lief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, die krijgen we toch wel te zien he in een blogberichtje als die klaar is....

      Verwijderen
  7. O meid, jullie hadden een seizoensplek! Ja...., dan weet ik wel hoe je tent en je caravan eruit kunnen zien!!!
    Dat is geen grapje om schoon te maken. Wens je veel sterkte bij het poetsen.
    Wat een lief eekhoorntje, en zo leuk dat hij mee mocht naar de camping. Wat is er nu leuker om met de andere eekhoorns van boom naar boom te springen en achter de eikeltjes aan te hollen....
    Je hebt prachtige foto's gemaakt Dinah... Ik hoop dat ik ook nog eens zo ver kom...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel niet mee maar de tent is toch redelijk schoon geworden. Ik heb wel heel erge pijn nu maarja je moet er wat voor over hebben.. O, ja je bent bezig met fotograferen. Gewoon van alles uitproberen en er over lezen. Ik heb op Pinterest veel leuke tips gevonden en in een map gezet.

      Verwijderen
  8. Wat een schattige eekhoorn !
    Ja, de herfst is begonnen maar volgens de weerman komen er nog mooie dagen. En nu aftellen naar het voorjaar .....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks zo lekker als een zonnige herfst... een flink koude winter met veel vriesweer (en dus veel zon) en dan weer voorjaar... hopen we...

      Verwijderen
  9. Hihi, wat een vrolijk eekhoorntje!
    Jullie hebben hard gewerkt! Kan me wel iets voorstellen bij die groene derrie. Ik denk/hoop dat de caravan makkelijker schoon te maken is.
    Joehoe! Bijna 500; top!!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook Sandra. In iedergeval is het materiaal makkelijker schoon te maken. Tentzeil mag je nietmer sop schoon maken en de caravan wel. Dat scheelt weer...

      Verwijderen
  10. wat een schattig eekhoorntje ja die houd wel van eikeltjes :)
    Mooi foto van de paddenstoel. en je 500ste berichtje ik Zou zeggen op naar de 1000ste :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er bijna 4 jaar over gedaan om 500 berichtjes te schrijven, maar met zulke leuke en lieve reacties, op al mijn berichtjes, gaat dat vast wel lukken om nog eens zoveel jaar te bloggen..

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.