vrijdag 4 september 2015

En als ik je heel lief aan kijk?


Dat was zo ongeveer de reden van mijn volgende haakwerk.
Nu moet ik zeggen door het garen wat lekker dik is haakt het vlot weg en ben ik al een heel eind gekomen... En omdat ik graag iets aardigs doe voor een lieve vriendin wil ik best mijn haaknaald pakken als ze het lief vraagt.


En wat is ze dan aan het haken vraag je je misschien af?  Nou de populaire Annanas sjaal.
Soms heb je dat. een sjaal (of iets anders) heel populair is en iedereen lijkt het te willlen maken en dit is ook z'n "must have". Je hebt nog twee hele populaire sjaals namelijk:

* De Roma sjaal en
 * de Granietsteeksjaal al dan niet met een rand.
Ze zijn alle twee erg mooi, maar mij werd gevraagd om de Ananassjaal te maken.
De patronen van de ander sjaals kun je vinden op diverse facebookgroepen en op Pinterest..


Ik heb een paar maanden geleden ook al een annanassjaal gehaakt uit het boek Nostagische haken van Susan Cropper, het is een rechte sjaal maar het lijkt wel erg veel op het patroon wat ik nu aan het haken ben. Hier vind je dat blog bericht over de Ava sjaal. Toevallig in bijna dezelfde tint oudrose..

Wil je de Ananas sjaal ook haken dan is hier het haakschema.









20 opmerkingen:

  1. Mooie sjaal zeg! Wat een mooi garen heb je ook gebruikt!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk is dat, als ze het 'heel lief vragen', weet je (of weten zij) vaak al dat je bij voorbaat al verrkocht bent.....
    Maar mooi vind ik 'm wel!
    Waarschijnlijk ben ik niet zo 'bij' met de populaire patronen, want beide patronen ga ik effe opzoeken op het www.......
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De granietsteken sjaal heb ik wel mocht je die niet kunnen vinden... De andere kon ik zo niet vinden maar is er wel...
      Suc6...

      Verwijderen
  3. Hey Dinah,
    Leuk hoor om zo'n sjaal voor die vriendin te maken. Ze boft maar hoor. Veel plezier met haken en ik hoop dat zij hem met veel plezier gaat dragen. Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Emily. Ik denk wel dat ze hem met veel plezier straks gaat dragen...

      Verwijderen
  4. Haha, ik heb ook een aanvraag voor deze sjaal :-) Ik krijg binnenkort het garen, dan kan ik ook los!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, ja het is echt een MUST HAVE... Het haakt trouwens best wel lekker...

      Verwijderen
  5. Leuk hoor, zo'n verzoekje van een lieve vriendin kun je dan idd bijna niet weigeren ;) Heel lief van je. En mooie kleur trouwens.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de kleur ook erg mooi, zal haar ook mooi staan.

      Verwijderen
  6. Je vriendin wordt verwend, mooie sjaal !
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik weet het maar ja ze verdiend het ook wel een beetje hoor...

      Verwijderen
  7. Ja, dan kun je eigenlijk niet weigeren hĆØ...
    Hartstikke leuk toch om dat voor een vriendin te doen!
    Wat een mooi kleurtje gebruik je..., en het is anders wel weer om lekker te haken.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pff echt wel, Zit heerlijk op de bank met mijn haakwerk. Moet alleen nog even de hond uitlaten....

      Verwijderen
  8. Echt mooi!ik ga er ook aan beginnen in oudrose met de Julia van de Zeeman(derde wip die ik dan heb liggen/mee bezig ben,ha,ha)Maar ik vind de rechte versie van jou zelf ook erg mooi!

    liefs
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die voor mijn vriendin wordt wel een omslagdoek ben al een eindjeop weg maar kreegt last van mijn arm van het haken dus ff stoppen... Julia is dikker garen ook erg mooi, vind die groen grijze ook prachtig...

      Verwijderen
  9. mooi kleurtje en het wordt zeker een mooie sjaal lief om dat te doen voor je vriendin :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.