zaterdag 26 november 2016

Little Chrismas Tree CAL

We gaan weer een KERST CAL doen.
Omdat ik zoveel leuke en lieve reacties heb gehad op mijn Little Twinkel Star CAL van vorig jaar. heb ik besloten om wederom een CAL te organiseren zo vlak voor kerst. Gezellig een paar kerstdecoraties haken met z'n allen.
Kerst betekend voor mij, delen, gezelligheid en geven, vandaar deze CAL.

Doen jullie weer mee?
Deze keer haken we Little Christmas Trees. Je hangt ze daarna aan een lange draad als deur of raam hanger. De werkjes zijn iets uitgebreider dan de vorige Cal Twinkle Little star Cal maar net zo leuk. Trouwens alle patroontjes van de Little Twinkel Star CAL kun je hier terug vinden.

Wat je nodig hebt zijn verschillende kleuren groen garen en kleine restjes van al het garen wat je in huis hebt en die je wilt gebruiken. Denk aan KERST.. goud, rood, blauw, zilver. Je snapt het vast wel.
Je kan de bomen zelfs in het wit of in naturel kleuren haken. Wat jij maar mooi vind.


Het maakt niet uit of het katoen of acryl of wol is. Het verschil zal juist een leuk effect hebben. Je kan de bomen verder versieren met kraaltjes, kleine glittertjes draadjes, knopen, lintjes, enz. Leef je uit het is kerst. Dit hoeft echter niet als je er daar niet zo van houdt.

We beginnen morgen 1ste adventszondag 27 November met de 1 ste Little Christmas Tree. Er volgen iedere week 1 of 2 Little Christmas Trees om te haken Dit hangt af van of het een uitgebreide of iets gemakkelijker patroon is. Ik wil jullie in de drukke December maand niet te veel belasten Ten slotte is het al druk genoeg deze dagen.

Wat gaan we allemaal haken? Tja dat blijft natuurlijk een verrassing. We beginnen klein met een eenvoudig maar lief klein dennenboompje.. Little tiny tree.

Veel plezier met het mee haken...


12 opmerkingen:

  1. Ben benieuwt hoor ;-)Ik kom morgen kijken en doe zeker mee. Of ik alles ga kunnen meedoen kan ik niet beloven, maar ik doe mijn best.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, het klinkt heel leuk Dinah :-D Maar inderdaad, die drukte voor december.... Ik zal even kijken of het lukt en anders moet toch een deel mogelijk zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Dinah,
    Wat een leuk idee. Ik heb heel veel katoen liggen. Catania en Drops Paris. Verschillende diktes maar misschien wel leuk. Ik ben benieuwd. Misschien dat ik wel mee gaan doen, hoewel ik nog zoveel op mijn lijstje heb staan voor deze december maand, maar we zullen het zien. :-).
    Fijne adventstijd en natuurlijk een fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op Haak Maar Aan zag ik je berichtje over de Cal en zo kwam ik op je blog terecht. Wat een leuk blog heb je! Ik heb me direct maar aangemeld als volgster; niet alleen voor de Cal maar ook omdat ik reuze benieuwd ben naar wat er nog meer voor moois door je geblogd gaat worden. Heel graag tot een volgende keer!
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ben dit jaar met kerst niet in verweggistan.. dus kan ook mee doen!! even wat garen opzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vorige jaar bij jou voor het eerst meegedaan met een cal als beginnend haakster. En moet je zien hoeveel gehaakte dekens ik heb! Ga zeker mee doen want ik heb nu ook restjes😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oké, ik ben benieuwd! Ik heb de eerste al gezien en die is leuk! Afwachten dus hoeveel het er gaan worden :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartstikke leuk Dinah! Ik doe zelf niet mee, maar 'gluur' natuurlijk wel mee en zal mijn collega tippen; zij wilde het haken oppakken met een leuk overzichtelijk projectje. Dit lijkt me perfect!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk,ik heb vorig jaar ook meegehaakt,
    dankjewel:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk idee! Ik heb je CAL van vorig jaar opnieuw gehaakt als cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.