dinsdag 24 januari 2017

Naaldvilten


Soms vind je in de opruiming leuke spullen zoals dit. Een naaldvilt pakket van de Hema voor 2 euro. Dat kon ik niet laten liggen. Ik had hier en daar al eens wat naaldvilt werk voorbij zien komen en de zelfgemaakte hondjes en haasjes vond ik erg schattig. Dus het pakketje ging mee want het is altijd leuk om iets nieuwe te proberen. En ik laat jullie graag mee genieten van mijn probeersels dus ook dit.

In het pakket zitten 3 verschillende kleuren wol en 3 naalden en een foam rondje om op te prikken. Er zit ook nog een beschrijving bij. Ik heb mijn licht opgestoken op You Tube en vond vele leuke en vooral leerzame filmpjes. Want het naaldvilten heeft zo ook een eigen techniek.


Eerst heb ik geprobeerd of ik op een leuk maar toch iets saai vest kon naaldvilten.. En dat kon volgens een filmpje. Je kan zelfs als je trui een gat heeft op bv de mouw er een lapje op vilten en ook al is die niet kapot het staat ook wel erg leuk hoor. Ik heb een bloemenpatroon proberen te maken. In ieder geval is het vestje een stuk vrolijker geworden..


Op naar de volgende uitdaging. Het maken van een 3d beestje. En toen kwam ik dit filmpje tegen. Die moest ik gaan maken ook al heb ik helemaal de verkeerde kleuren ik ging het toch proberen.
In het filmpje wordt alles duidelijk uitgelegd maar het vereist wel wat vaardigheid. Ik zal het zeker nog eens gaan proberen.. en O,ja niet geheel onbelangrijk. Pas op voor je vingers...!!! Die naalden zijn scherp en breken snel..


Het resultaat is best aardig geworden al zeg ik het zelf.
Ik denk dat ik het nog eens ga proberen want een paar van die muisjes zijn toch wel erg schattig.
Een ketting met ronde ballen wil ik ook nog gaan proberen... Kortom een leuke nieuwe hobby erbij... misschien wel. En dan vergeet ik nog dat dit droog naaldvilten is maar je kunt het ook nat doen en dat is weer een heel andere techniek... Wie weet ga ik dat ook proberen...

Hebben jullie naaldvilten al eens geprobeerd?






18 opmerkingen:

  1. Het naaldvilten lonkt, maar ik heb het nog niet geprobeerd.
    Jij hebt al héle leuke creaties gemaakt!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vorig jaar een eendje genaaldvilt vond het niet echt simpel.
    Maar bij jou is het goed gelukt. Zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het zelf ook eens geprobeerd een tijdje terug maar vond het nog best lastig en auwww hier toen in de vinger geprikt 😬

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk... ik moet ook nog ergens zo'n setje hebben liggen...
    Die bloemetjes op het vest staat erg leuk en ook dat beestje is goed gelukt.
    Groetjes iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk... ik moet ook nog ergens zo'n setje hebben liggen...
    Die bloemetjes op het vest staat erg leuk en ook dat beestje is goed gelukt.
    Groetjes iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee om een saai vestje zo op te leuken. Jouw beestje ziet er schattig uit. Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat maken met deze techniek.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, die bloemetjes op het vestje! Je beestje is ook goed gelukt! Leuk he, om te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk om een vestje op deze manier op te pimpen.
    Goed gelukt, een nieuwe hobby erbij ?
    Fijne dag.
    Groetjes Marja
    🐀🐀🐀

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieverdje, ik ga het filmpje bekijken. Ik ben een fan van vilten, zowel naaldvilten ans natvilten. Ik ben juist bezig een gilet voor mijn man aan het maken. Dat is wel heel veel werk hoor maar zoooo leuk. Heb ook net drie kussens gevilt. Ik blog eigenlijk niet meer, zit op facebook, baukje van velde is mijn account'aam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend leuk! En voor mij een eye-opener om het op een trui of vest te doen! Ik heb wel eens een workshop gedaan en zou er thuis oom mee bezig. Dat is nog steeds niet gebeurd ;-) Inderdaad, kijk uit voor je vingers, dat herken ik wel!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Naaldvilten is echt zooo leuk ook!Maar handlettering ook en...en...ohhh waren er maar niet zoveel leuke hobbies en had ik maar meer tijd!Ha,ha...leuk je creatie hier Dinah!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat schattig gemaakt en het begin is wat lastig maar je leert het snel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik moest het hoofdje van Emma van wol maken met een viltnaald, helaas heeft zij 2 naalden i haar hoofd nu...
    Het muisje is zo schattig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. naaldvilten... ik vind de resultaten altijd zooooooo leuk.. maar heb het zelf nooit geprobeerd.. ik wil geen nieuwe hobby er bij.. mijn huis puilt nu al uit van het garen en papier !! haha
    maar het is een superschattig muisje geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk dat naaldvilten, ik heb 2 kabouters gemaakt en een pompoen succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja ik doe het regelmatig en vind het ook enig ,jouw werk is leuk geworden zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou, voor de eerste keer ziet dat er goed uit! Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke muisjes. Nee, ik heb nog geen naaldvilten geprobeerd. Heb hier nog wel wat liggen en moet het echt eens gaan proberen. Maar ben nu eerst bezig om de zolder op te knappen en dan een leuk handwerkhoekje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.