vrijdag 6 oktober 2017

Macramé en nog meer


Ik ben druk met van alles te maken maar heb nog niet echt iets af. De hele woonkamer ligt vol met projecten en afhankelijk van waar ik zit ben ik bezig. Bijna af is mijn macramé wandkleed. Als kind op de basisschool kreeg ik handenarbeidles in onder andere macramé, toen maar nu weer vond ik dat erg leuk om te doen. Van die tijd heb ik niks meer, mijn moeder was nogal weg gooierig.


Ik had het zomaar weer in de vingers, we iets strammere vingers maar het gaat goed. Toen gebruikte we touw maar nu heb ik iets nieuws gebruikt Bobbiny garen een stevig draad die erg geschikt is om te macrameeën. Ik heb de dikste gebruikt maar er is nog een dunnere. Voor zover ik weet is dit garen alleen te bestellen bij de Haakfabriek. Mijn wandkleed is nog niet helemaal klaar dus nog even geduld voor het eind resultaat. Maar zoals je ziet ben ik al een heel eind...



Ik heb de give away van Sandra  van het blog Beautiful Boardwalk gewonnen, een paar heerlijke sloffen,, om te winnen moest je vertellen waarom jij ze wil winnen, ik schreef:
 Ik ben geen pantoffelheld maar haal wel graag een wit voetje of in dit geval een rood/wit/violet voetje. hahahaha... Ik heb vooral avonds in bed koude voeten. Harry zou je dankbaar zijn als ik mijn voeten niet meer hoef te warmen aan zijn warme billen.. ;-)

Lieve groetjes, dinah

En laat nou de man van Sandra mij hebben gekozen omdat hij het te doen had met Harry. hihihihi...
Nogmaals bedankt voor de lekker sloffen. Hieronder op de foto ben ik ze aan het passen en wat denk je? Ze passen perfect. 


Zijn jullie ook druk met meerdere projecten of houden jullie het op een? 




14 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jij die mooie slofjes won!
    En je wandkleed met de blaadjes ziet er nu al prachtig uit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je die mooie sokken gewonnen hebt! Macramé dat ken ik nog van "vroeger" ik leerde op school plantenhangers knopen in Macramé, was erg hip toen. Dit garen lijkt mijn wel prettiger om mee te werken, het garen was erg stug toen. Je wandkleed word erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt een mooi wandkleed!
    Lekker hoor, van die warme sokken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet wel dat we vroeger om een lampenframe knoopten. Maar of dat nou ook Macramé was? Geen idee.
    Je wandkleed wordt echt gaaf zeg.
    Ik herken het en meerderen met mij denk ik dat er overal wel wat ligt. Even hier aan werken en dan weer even iets anders pakken. Op het moment is dat meestal een haakwerkje maar er ligt ook nog 1 breiwerkje in de mand.

    Je had wel een super goede slagzin voor die sloffen. Wat zullen jullie nu heerlijk slapen ieder op zijn eigen kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk macramé. Deed ik voeger heel veel met dat stugge touw.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, Dinah... wat een gaaf wandkleed wordt dat! Ja, oude technieken herleven...
    Leuk dat je de pantoffels hebt gewonnen. Zo te zien zitten ze je als gegoten!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. macrameen ach hoe lang is dat al geleden dat ik daar druk mee was en vooral plantenhangers toen...... had je toch ook veel meer planten in huis dan nu !! mooie pantoffelkes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi met die blaadjes erin verwerkt. Ziet er heel ingewikkeld uit, knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha wat fijn voor Harry! En dat macrameeën deed ik vroeger ook op school. Ik ben benieuwd of ik het nog zou kunnen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik jouw macramé-kunstwerkje zie dan krijg ik de kriebels. Ben even gaan piepen naar het garen. Mooie kleuren trouwens. Vraag mij af hoeveel je hiervan nodig hebt om zoiets als jij te maken. Echt een eyecatscher voor in de woonkamer!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks in mijn volgende berichtje zal ik het vertellen.

      Verwijderen
  11. Ooit wel gedaan, waarschijnlijk ook op school. Ik heb later ook nog eens een boek gekocht, maar die heb ik niet bewaard omdat het macrameeën toen al weer uit was. Mooi en speels patroontje maak je. Fijn dat je niet van dat scherpe garen gebruikt.
    Ik kan me voorstellen dat je happy bent met je mooie sloffen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wordt mooi, je macramé-wandkleed! En geniet van je warme voetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.